Ensuring the activities of the organization: maintenance of buildings, premises, equipment (heating systems, water supply, ventilation, electrical networks, etc.), planning, organizing and monitoring their maintenance and major repairs, supply of equipment, household tools, means of mechanization of engineering and managerial nature. labor, organization of transport and labor protection. Organizational and methodological management and control of the activities of the organization’s structural divisions on issues of economic services, rational use of material and financial resources, and safety of the organization’s property.

Preparation and presentation of information and analytical materials on the state and prospects for the development of economic support for the organization’s activities, development of proposals for improving the DHW service.

Ведение предусмотренной действующими нормативно-правовыми актами соответствующей документации, предоставление в установленные сроки статистической и иной информации о деятельности ДХВ.
Решение иных задач в соответствии с целями академии.
Планирование, организация и контроль административно-хозяйственного обеспечения деятельности академии. Хозяйственное обслуживание и обеспечение надлежащего состояния в соответствии с правилами и нормами производственной санитарии и противопожарной защиты зданий и помещений, в которых расположены подразделения академии, контроль за исправностью оборудования ( освещения, систем отопления, вентиляции и др.).
Участие в инвентаризации зданий, помещений, оборудования в целях контроля их сохранности и технического состояния.
Планирование текущих и капитальных ремонтов основных фондов (зданий, систем водоснабжения, воздухопроводов и других сооружений), составление смет хозяйственных расходов. Ремонт помещений, контроль качества выполнения ремонтных работ. Обеспечение подразделений организации мебелью, хозяйственным инвентарем, средствами механизации инженерного и управленческого труда, контроль за их рациональным использованием, сохранностью, проведением своевременного ремонта. Оформление необходимых документов для заключения договоров на проведение работ и оказание услуг сторонними организациями.

Receiving and storing office supplies, household materials, equipment, inventory, providing them to the structural divisions of the organization, accounting for their expenses and drawing up established reporting. Control over the reasonable use of material and financial resources offered for business purposes.Improvement, landscaping, cleaning of the territory, festive decoration of the facades of the academy buildings.Housekeeping services for meetings, conferences, seminars and other events. Organization of transport activities of the Academy. In accordance with the current rules and regulations, organization of operation and timely repair of technical equipment (electrical networks, heating systems, ventilation, etc.), emergency provision of buildings and premises by the organization of electricity, heat, gas, water, control over their rational consumption. Organization and provision of access control. Organization and control of the activities of administrative and economic service warehouses. Carrying out awareness-raising work among scientific academies aimed at ensuring the safety and maintenance of buildings, premises and property, careful handling of equipment and economical use of material and energy resources (electricity, water, office supplies, consumables, etc. ).Carrying out fire-fighting and anti-epidemic measures.Availability within its competence and functions in accordance with the requirements and objectives of the academies.