Химия(IP)
Білім беру бағдарламасының шифры

6B01534

Оқыту тілі

Қазақ, Орыс

Оқу деңгейі

Бакалавриат

Оқу ұзақтығы

4 жыл

Бейіндік пәндер

Химия
Биология

Білім беру бағдарламасының мақсаттары

Бұл «Химия» білім беру бағдарламасы (БББ) әртүрлі қазақстандық жоғары оқу орындарының ынтымақтастығымен және халықаралық консультанттарды тарта отырып әзірленген, педагогтарды даярлауға арналған ұлттық білім беру бағдарламасы болып табылады. Бұл білім беру бағдарламасы ұлттық болғандықтан, ондағы сипаттамалық мәтіндерде нақты ақпарат жоқ, бірақ жалпы педагогикалық қағидаттар мен тақырыптар қамтылған (сонымен қатар 1-қосымшаны қараңыз.). Толығырақ сипаттамалар, мысалы, әдіснамалар мен бағалау институционалдық және өңірлік жағдайларды ескере отырып, жоғары оқу орындарының іске асыру жоспарларында айқындалатын болады.

«Химия» білім беру бағдарламасы (БББ) оқу орындарында (мектептер, колледждер, гимназиялар) химияны оқытуға маманданғысы келетін оқытушыларға арналған педагогикалық білім беру бағдарламасы. БББ 60 академиялық кредит педагогикалық компоненттен (педагогикалық практиканы қоса алғанда), 56 академиялық кредит міндетті компоненттен және 124 академиялық кредит пәндік компоненттен (8 академиялық кредит қорытынды аттестаттауды қоса алғанда) тұрады.

Пәндік компонент 5 модульден тұрады: "Химия біздің айналамызда", "Қолданбалы химия", "Химиялық құрылым және атқарымдар", "Химиялық үдерістердің энергетикасы мен тетігі", "Химияны оқытудың педагогикалық тәсілі".

БББ ғылыми-зертханалық және оқу сипатындағы зерттеулерді жүргізуге, біріктірілген үдерістердің өнімі ретінде аралас ғылымдар білімдерін синтездеуге, тұрақты даму жағдайында меншік адамгершілік және азаматтық ұстанымын көрсетуге, академиялық және кәсіби қызметті жүзеге асыру үшін тілдік құзыреттіліктерді қолдануға қабілетті химия мұғалімін даярлауға бағдарланған. Түлек химия бойынша тұжырымдамалық-теориялық білім, тәжірибелік-зерттеу қызметі құзыреттіліктерін, қолданбалы және аралас ғылымдар білімдерін меңгеретін болады.

БББ болашақ мұғалімдердің құқықтары мен мүдделеріне нұқсан келтірмей, теңдік, сыйластық, толеранттылық қағидаттарын сақтай отырып, оқуға тең мүмкіндіктер береді. Табиғаты жағынан ол пәнаралық, болашақ мұғалімдерге бағытталған, ғылыми интеграцияланған және проблемалық-бағдарланған болып табылады, ал курстарды таңдау тарих пен қоғамның өзекті мәселелерімен анықталады және курстардың халықаралық дескрипторларына сәйкес келеді.

БББ оқыту мен бағалау әдістері, сондай-ақ пәндік курстар бағдарламада көрсетілген құзыреттіліктерге қол жеткізу мен өлшеуді қамтамасыз ететіндей етіп таңдалатын, сындарлы келісім қағидаттарын көздейтін. Сонымен қатар, бағдарлама болашақ мұғалімдердің көпұлтты және көпконфессиялы құрамын және олардың оқытуды қолдаудағы әртүрлі қажеттіліктерін ескере отырып, инклюзивті тәсілді ұстанады.

  • Химиялық өндіріс негіздері
  • Аналитикалық химия
  • Табиғат нысандарының биогеохимиялық талдауы
  • Атом құрылысы және периодтылық
  • Химиялық байланыс және құрылым
  • Көміртек және оның қосылыстарының химиясы
  • Физикалық химия
  • Ерітінділер химиясы
  • Академиялық жазылым
  • Химия зертханасы және тәуекелдерді басқару
  • Мектепте химияның құрылымдық-мазмұндық бөлімдерін оқыту
  • Химия бойынша оқушылардың жобалық қызметін ұйымдастыру
  • Химиядан есептер шығару

  • Қоршаған орта химиясы
  • Экологиялық білім беру және тұрақты даму
  • Биохимия
  • Тұрмыстағы химия
  • Полимерлер химиясы
  • Коллоидты химия
  • Химиядағы жобалау және мәліметтерді өңдеу
  • Хемометрика
  • Химиялық синтездеу өнері
  • Нанохимия
  • Химияға кіріспе
  • Органикалық емес химия
  • Термохимия
  • Кинетика және катализ
  • Электрохимия
  • Радиохимия
  • Химия сабақтарындағы CLIL
  • STEM-білім беру

Оқыту нәтижелері және құзыреттер

  • Педагогика және дидактика саласындағы құзыреттіліктер

Болашақ мұғалімдердің оқу туралы негізгі білімі мен түсінігі бар және оқу/оқыту процесінде оқушылардың әртүрлілігін ескере алады, сонымен қатар олардың өмірлік және оқу контекстін ескере отырып, олардың психологиялық әл-ауқатын этикалық тұрғыдан қолдауға қабілетті.

Болашақ мұғалімдер білім беру ортасының әртүрлі типтеріндегі оқу және көшбасшылық процестерін педагогикалық мағыналы түрде жобалауға, жүзеге асыруға, бағалауға және дамытуға, соның ішінде тәрбиешінің оқытуды қолдайтын әртүрлі цифрлық ресурстарды пайдалану мүмкіндігіне ие.

  • Өзара іс-әрекетке қатысты құзыреттіліктер аясы

Болашақ мұғалімдер әртүрлі интерактивті көп мәдениетті қарым-қатынастар мен қоғамдарда, осы қызмет түрінің алдында қойылған мақсаттарды ескере отырып, офлайн да, онлайн да сындарлы сөйлесе алады;

Болашақ мұғалімдер әртүрлі кәсіби желілік қауымдастықтарда жұмыс істей алады, сондай-ақ сындарлы меншік педагогикалық және қоғамдық қызметке қажетті кәсіби қарым-қатынасты түзе алады.

Болашақ мұғалімдер орта білім берудегі үш тілдік білім беру шеңберінде оқыту мүмкіндігіне, сондай-ақ педагогтың жаһандық білім беру қауымдастығына қатысу қабілетіне ие.

  • Педагогтардың жұмыс ортасына қатысты құзыреттіліктер аясы

Болашақ мұғалімдер халықаралық және ұлттық келісімдер және құжаттармен, сондай-ақ қоғамның әлеуметтік-мәдени құрылымдарымен, мекемелерінің жұмысына және өзінің қызметіне әсер ететін ұлттық білім беру қағидаттарымен, заңнамаларымен және ережелерімен таныс.

Болашақ мұғалімдер (а) ұйымының қызметіне байланысты өз қызметін қарастыруға; (ә) өзара және мектептен тыс серіктестер (отбасы, аймақтық субъектілер, еңбек қызметі) арасында оң көзқарас пен көп бейінді серіктестікті құру бағытында парасатты жұмыс істеуге қабілетті.

  • Кәсіби дамуға қатысты құзыреттіліктер аясы:

Болашақ мұғалімдер ойлауға, сондай-ақ өзінің құндылықтарын, ұстанымдарын, этикалық қағидаттары мен жұмыс істеу әдістерін сыни тұрғыдан бағалауға, сонымен қатар меншік педагогикалық дамуы, ұйымының дамуы мен кәсіби өркендеуі жолында жаңа мақсаттар қоюға қабілетті.

Болашақ мұғалімдер аймақтық, ұлттық және халықаралық деңгейде күтілетін өзгерістерге байланысты өздерінің педагогтік қызметін, жұмыс істейтін ұйымдарының қызметін дамыту қабілетіне ие.

Болашақ мұғалімдер әртүрлі сенімді көздерден және әртүрлі ақпараттық-коммуникациялық технологиялардың көмегімен теориялық білімді өндіріп, іздеп, сыни іріктей алады, тәжірибелік біліммен қосылып, олар оның өзінің, оның қауымдастығы ұстанатын теорияларды дамытуға ықпал етеді, сонымен қатар оқытудың алға басуы мен меншік кәсіби өсуі үшін білімді қолдануға қабілетті және дайын.

3.2 Пәндік және жалпы құзыреттілік салалары/оқу нәтижелері

  • Құзыреттіліктер саласы - Концептуалдық-теориялық білім құзыреттіліктері

Болашақ мұғалімдер жаратылыстану-ғылым тұрғыдан заттардың өзгеруінің заңдары мен заңдылықтарын негіздеу үшін тұжырымдамалық білімді түсіндіре және қолдана алады.;

Болашақ мұғалімдер заттың құрылысы мен химиялық үдерістерді сипаттау және түсіндіру үшін әртүрлі үлгілерді қолдана, заттың құрылымы мен оның қасиеттері арасындағы байланысты орната алады.

Болашақ мұғалімдер ғылыми білімді жалпылап, жүйелей алады және әртүрлі ақпарат көздерін алу мен сыни тұрғыдан бағалауға үйрете алады.

Болашақ мұғалімдер ғылымның қоршаған ортаға әсерін талдап, талқылай алады

  • Құзыреттіліктер саласы – тәжірибелік-зерттеу қызметінің құзыреттіліктері

Болашақ мұғалімдер ғылыми-зертханалық және оқытушылық сипаттағы әртүрлі тәжірибелік-бағдарлы тапсырмаларды орындау үшін эксперименттік есептеу үлгісін қолдана білу қабілетін көрсетеді.;

Болашақ мұғалімдерде зерттеу жүргізудің бастапқы нүктесі ретінде сұрақ қоя алатын білім мен дағдылар бар;

Болашақ мұғалімдер тапсырма бере алады және бірлесіп эксперименттік зерттеулер жүргізе алады, мақсаттарға қауіпсіз және жүйелі түрде қол жеткізе алады, нәтижелерді де, бүкіл зерттеу үдерісін де өңдейді, түсіндіре, ұсына және бағалай алады;

Болашақ мұғалімдер химияны оқыту кезінде оқушылардың оқу-тәрбие үрдісін және әртүрлі іс-әрекеттерін жоспарлай алады;

Болашақ мұғалімдердің қарым-қатынас стратегиялары мен ынтымақтастықта жұмыс істеу дағдыларына.

  • Құзыреттіліктер саласы - Қолданбалы және біріктірілген ғылымдар құзыреттілігі

Болашақ мұғалімдер экология және қоршаған ортаны қорғау саласындағы негізгі ақпаратты түсінуге, баяндауға және сыни тұрғыдан талдауға қабілетті.

Болашақ ұстаздар тұрақты даму жағдайында меншік адамгершілік және азаматтық ұстанымын дамыта алады.

Болашақ мұғалімдер оқушыларды және идеяларды құруда, жобалауда, әзірлеуде және алынған нәтижелерді қолданудың әртүрлі салаларындағы мамандармен бірлесіп, химияны технологияда қолдануды түсінуге одан әрі оқыту үшін интеграциялық үдерістердің заманауи өнімі ретінде сабақтас ғылымдар бойынша білімдерін синтездей алады.

Болашақ мұғалімдер ақпарат пен зерттеу нәтижелерін алу, өңдеу және ұсыну үшін тілдік құзыреттіліктерді және ақпараттық-коммуникациялық технологияларды пайдалана алады, әртүрлі құбылыстарды үлгілеу, көрсету арқылы оқушыларды оқу үдерісіне тарта алады.

Болашақ мұғалімдер өз ұстанымдарын дәлелдей алады және оқушыларға тұрақты болашақты құру үшін химия білімін қолданудың маңыздылығын түсінуге және табиғи ресурстарды және өнімнің өмірлік циклдерін тұрақты пайдалану тұрғысынан өз таңдауларын бағалауға үйретеді.

3.3 Міндетті компонент: құзыреттілік салалары/оқу нәтижелері

  • Дүниетанымдық, тарихи және адамгершілік дамуға қатысты құзыреттілік бағыты

Болашақ мұғалімдер табиғи және әлеуметтік әлемді ғылыми әрі философиялық таным әдістерімен ғылыми түсіну мен зерттеуді қамтитын философия негіздерін білу арқылы қалыптасқан дүниетанымдық ұстанымдар негізінде қоршаған ортаны бағалай алады.

Болашақ мұғалімдер мифологиялық, діни және ғылыми дүниетанымның мазмұны мен ерекшеліктерін түсіндіре алады.

Болашақ мұғалімдер Қазақстанның тарихи дамуының негізгі кезеңдерін, заңдылықтары мен ерекшеліктерін терең түсініп, ғылыми талдау жасай алады

Болашақ мұғалімдер Қазақстанның тарихи оқиғаларының себептері мен салдарын талдай алады.

  • Әлеуметтік, мәдени және азаматтық дамуға қатысты құзыреттіліктер бағыты

Болашақ мұғалімдер өзінің моральдық және азаматтық ұстанымдарын дамыта алуы және қоғамның әлеуметтік, іскерлік, мәдени, құқықтық және этикалық нормаларына сәйкес әрекет ете алады.

Болашақ мұғалімдер әлеуметтік-саяси, экономикалық және құқықтық білімдерінің негіздерін біледі және түсінеді, өзінің жеке және кәсіби бәсекеге қабілеттілігін көрсете алады.

Болашақ мұғалімдер әлеуметтік және өндірістік саладағы жағдайларға баға беріп, болып жатқанның барлығына өзінің берген бағасын дәлелдей алады.

  • Тұлғааралық әлеуметтік және кәсіби қарым-қатынасқа қатысты құзыреттіліктер бағыты

Болашақ мұғалімдер тұлғааралық, әлеуметтік және кәсіби қарым-қатынастың түрлі саласында жағдайды бағалай алады; қазақ, орыс және шет тілдерінде ауызша/жазбаша қарым-қатынас жасай алады.

Болашақ мұғалімнің өзінің жеке қызметінде ақпараттық-байланыстық технологияның түрлерін – ақпаратты іздеу, сақтау, өңдеу, қорғау, тарату үшін интернет-ресурстарды, бұлтты және мобильді сервистерді пайдалану мүмкіндігіне ие.

Болашақ мұғалімдер дене тәрбиесі әдістері мен құралдары арқылы толыққанды әлеуметтік және кәсіби қызметін қамтамасыз ету үшін салауатты өмір салтын ұстана алады.

Болашақ мұғалімдер әдіснама мен талдауды таңдай, ғылыми зерттеу әдістері мен тәсілдерін қолдана, сондай-ақ жаңа білімді түзе алады.