8. ИРН № AP14972630 "Қазақстанның жаңа кәсіптері мен құзыреттерінің атласы контекстінде ерте бейіндеу кезінде оқушыларға көптілді білім берудің рөлі" (Молдабекова Сандугаш Кайрхановна)
ҚР ҒЖБМ гранттық қаржыландырудың ғылыми және (немесе) ғылыми-техникалық жобалары бойынша ақпарат
1) 2022-2024 жылдарға арналған ғылыми және (немесе) ғылыми-техникалық жобалар бойынша жас ғалымдарды гранттық қаржыландыру (іске асыру мерзімі 36 ай)
Жоба туралы қысқаша ақпарат
Жобаның тақырыбы
ИРН № AP14972630 "Қазақстанның жаңа кәсіптері мен құзыреттерінің атласы контекстінде ерте бейіндеу кезінде оқушыларға көптілді білім берудің рөлі"
Жобаның жетекшісі
Молдабекова Сандугаш Кайрхановна, PhD докторы, Ш.Уәлиханов атындағы Көкшетау университеті педагогика және психология кафедрасының қауымдастырылған профессоры
Іске асыру мерзімдері
2022-2024 жж.
Қаржыландыру сомасы
17 413 907 теңге
Өзектілік
Оқушыларды ерте профильдеу жеке тұлғаның кәсіби өзін-өзі анықтауына бағытталған, ол адамның өз ұстанымын, мақсаттары мен нәтижелерін саналы түрде таңдауының нәтижесі ретінде әрекет етеді. Жолды таңдау мәселесі адамның алдында әлі жеткілікті өмірлік тәжірибесі жоқ сәтте туындайды, сонымен қатар қоғамдағы заманауи трендтердің, көптеген кәсіптердің әлеуметтік беделі өзгеруінің және білім беру жүйесіндегі өзгерістердің әсерінен болады. Жеке тұлға кәсіби салада жетістікке жету үшін жақсы кәсіби дайындық, қарым-қатынас дағдыларын меңгеру, өзгерген еңбек жағдайларына бейімделу қабілеті болуы керек екенін түсінуі керек. Кәсіби өзін - өзі анықтау-бұл болашақ мамандықты таңдауға эмоционалды және құндылық қатынасы, жеке және кәсіби даму траекториясына назар аудару.
Мақсат
Білім алушының жеке басының бәсекеге қабілеттілігін дамытуға бағытталған заманауи білім беру процесінің негізгі трендтерінің бірі ретінде көптілділік контекстінде ерте бейіндеудің тұжырымдамалық негіздері мен моделін әзірлеу.
Жобаның нәтижелері
Жоба бойынша 2023 жылғы ғылыми-зерттеу жұмысының нәтижелері "Ш.Уәлиханов атындағы Көкшетау университеті" КЕАҚ Педагогика және психология кафедрасының отырыстарында талқыланды. "Психологиялық-педагогикалық ғылым мен қазіргі білім берудің өзекті мәселелері" ғылыми семинарында іске асырылып жатқан жобаның міндеттерін шешуде үлкен өнімділік атап өтілді.
Халықаралық көшбасшылық мектебі өткізілді, оған Қазақстан, Өзбекстан, Ресей Федерациясының ғалымдары қатысты, онда кәсіби саладағы көшбасшылықтың өзекті мәселелері, ерте профильдеудің теориялық және практикалық аспектілері, мамандық таңдаудағы көшбасшылықтың рөлі және т.б. белсенді талқыланды. "Халықаралық көшбасшылық мектебі: теория және практика" атты дөңгелек үстел материалдарының жинағы жарық көрді. Ш.Уәлиханов атындағы КУ, 2023. – 122 б.
"Оқушыларды ерте бейіндеу жағдайында көптілді білім беруді іске асыру" оқу-әдістемелік құралы әзірленді және жарияланды, онда қазіргі білім беру жүйесі жағдайында оқушыларды ерте бейіндеуді дамытудың жетекші идеялары контекстінде көптілді білім беруді іске асырудың әдіснамалық және ғылыми-әдістемелік аспектілері ұсынылған.
Жобаны іске асыру кезеңінде 2023 жылы нәтижелер алынды, олар келесі басылымдарда көрсетілген:
1) Молдабекова С.К., Сыздыкова Б.Р. Ранняя профилизация при профессиональном самоопределении как показатель успешности // "Халықаралық көшбасшылық мектебі: теория және практика" дөңгелек үстел материалдары. – Көкшетау: Ш.Уәлиханов атындағы КУ, 2023. – 105-108 б.
2) Стукаленко Н.М., Просандеева И.А. Формирование лидерских качеств у будущих педагогов-психологов // "Халықаралық көшбасшылық мектебі: теория және практика" дөңгелек үстел материалдары. - Көкшетау: Ш.Уәлиханов атындағы КУ, 2023. – 83-86 б.
3) S.K. Moldabekova, A.G. Shaimerdenova, N.M. Pazylova, A.M. Zatyneyko. Foreign language training of future teachers in the context of the modern paradigm of education. Қарағанды университетінің хабаршысы. Серия . – Караганда, 2023, №2 (110). – 198-208 б. DOI 10.31489/2023Ped2/198-208
4) Молдабекова С.К., Стукаленко Н.М., Просандеева И.А. Полиязычное образование с фокусом на развитие системы ранней профилизации обучающихся // Ш.Уәлиханов атындағы Көкшетау университетінің хабаршысы. Серия: Педагогикалық ғылымдар. – Көкшетау, 2023, №3. – 41-47б.
5) Молдабекова С.К., Стукаленко Н.М., Просандеева И.А. Анализ опыта организации профильного обучения в Казахстане и за рубежом // Ш.Уәлиханов атындағы Көкшетау университетінің хабаршысы. Серия: Педагогикалық ғылымдар. – Көкшетау, 2023, №3. – 84-94б.
6) Молдабекова С.К., Стукаленко Н.М., Просандеева И.А. CAREER GUIDANCE ACTIVITIES OF A TEACHER- PSYCHOLOGIST WITH SENIOR CLASSES // Ш.Уәлиханов атындағы Көкшетау университетінің хабаршысы. Серия: Педагогикалық ғылымдар. – Көкшетау, 2023, №3. №1. – 52-58 б.
7) Молдабекова С.К., Сыздыкова Б.Р., Стукаленко Н.М. Компетентностный подход при иноязычной подготовке педагогов // Материалы Регионального форума педагогов-психологов, психологов, социальных педагогов «Современные векторы научного осмысления психологического здоровья личности в XXI веке». - Көкшетау: Ш.Уәлиханов атындағы КУ, 2023. – 59-63 б.
8) Молдабекова С.К. Кайникенова Г.К., Кусаинова Г.Т. Подходы при полиязычной подготовке будущих педагогов. // "Педагогика мен психологияның өзекті мәселелері: ХХІ ғасырдың сын-тегеуріндері" ғылыми еңбектер жинағының материалдары. - Мәскеу, Перспектива, 2023. - 406-409 б.
9) Карпинская В.В., Молдабекова С.К. Профессиональное самоопределение обучающихся как фактор развития и формирования личности // «Мир студенческой науки – новые возможности» студенттердің ғылыми-практикалық конференциясының материалдары. – Көкшетау, 2023. – 170-173б.
10) Ашимова Ж.С., Молдабекова С.К. Формирование профессионального самоопределения учащихся в школе. – Көкшетау, 2023. – 46-49 б.