Каирова Айжан Аблаевна

Каирова Айжан Аблаевна

Ассистент-оқытушы


E-mail: Білімі

Магистратура: Ш. Уәлиханов атындағы Көкшетау мемлекеттік университеті, Мамандығы: әшет тілі: екі шет тілі» (2018-2020)

Бакалавриат:Ш. Уәлиханов атындағы Көкшетау мемлекеттік университеті, Мамандығы: әшет тілі: екі шет тілі» (2011-2015)

Негізгі оқытатын пәндері

Базалық шет тілі, негізгі шет тілі, грамматика және жазба практикасы, практикалық фонетика және тыңдалым, Оқытылатын тіл елінің мәдениеті, көркем аударма практикасы, шет тілін оқыту психологиясы.

Ғылыми дәрежесі


Магистр педагогических наук


Ғылыми бағыты


Практика английского языка, современная методика иноязычного образования.


Соңғы 5 жылдағы (2017-2022 жж.) негізгі ғылыми жарияланымдар


  • "Some aspects of the English grammar laboratory works as means of distance learning", published in Materials of International practical science conference “Shokan Oqulary-23”, Volume 3. - Kokshetau, April 26, 2019 (p. 232-238);
  • "Grammar laboratory work as means of individual language acquisition” – “Topical issues of foreign language education” in the framework of SRAL “Modernization of foreign language education, its modern theoretical and integrative fundamentals and the methodology of its interactive competency-based modeling”– Kazakh Ablai Khan UIR & WL, - Almaty, February 21, 2020 (p.21-27).
  • "The effectiveness of grammar laboratory work as means of teaching English", published in Materials of International practical science conference “Shokan Oqulary-24”, dedicated to the 185th anniversary of Shokan Ualikhanov, Volume 3. - Kokshetau, 2020 (p.248-258);
  • "On the system of grammar exercises in an English laboratory work", Всероссийская научно-практическая конференция с международным участием «Актуальные проблемы современной педагогической науки: взгляд молодых исследователей», - г.Арзамас, 2020.
  • Шет тілінде ауызекі сөйлеуді оқытуда көрнекілік материалдарын пайдалану // Materials of the international philological journal “Language. Culture. Consciousness. Aspects affecting the formation of the worldview of the younger generation”. Kokshetau, 2022. – P.168-175
  • Reading fiction as a means of teaching vocabulary (on the example of the tale of L. Frank Baum"The Wonderful Wizard of Oz") // The 16th international scientific-practical journal “Global science and innovations 2022: Central Asia”. Nur-Sultan, 2022.